Vadercentrum ontmoet De Witte

Den Haag is de meest gesegregeerde stad in Nederland. ‘Het Haags Verhaal’ wil de veelzijdigheid en trots van Den Haag zichtbaar maken door twee werelden in de stad samen te brengen, die elkaar anders niet zo snel zouden tegenkomen. Met dit project worden inwoners van Den Haag verleid om de grens van geborgenheid binnen de familie en gemeenschap over te steken naar een andere wereld in eigen stad. Daarbij worden zoveel mogelijk mensen betrokken. Van nieuwkomer tot thuisblijver, van jong tot oud, van hoog tot laag, van links tot rechts en van moeilijk tot makkelijk!

In dit kader kwamen leden van de Sociëteit De Witte op 28 januari jl. naar het Vadercentrum. Onder leiding van Astrid Feiter vertelde Bilal Sahin, die het Vadercentrum aanstuurt, zijn levensverhaal, wat het Vadercentrum beoogt en zijn droom om de visie van het Vadercentrum verder door land en wereld uit te rollen. Op zijn beurt vertelde Boudewijn Baert, lid van het College van Bestuur van De Witte, zijn levensverhaal en over de doelstellingen van De Witte. Uit alle twee de levensverhalen blijkt dat beide heren hun familie-band buiten Nederland hebben liggen. Beiden komen uit een streng religieus milieu en beiden bepleiten respect voor elkaar.
Verschillen zijn er natuurlijk ook. De Witte is in 1782 opgericht; het Vadercentrum in 2000. De Witte is een besloten vereniging met een ballotage-commissie; het Vadercentrum kent geen drempel. De Witte kent een dresscode. Het Vadercentrum niet. De Witte heeft de structuur van bestuur en commissies; binnen het Vadercentrum is daar geen sprake van.
De meest moderne vormen van communicatie ten spijt; elkaar in persoon ontmoeten blijft toch de mooiste manier van interactie tussen mensen. Dankzij ‘Het Haags Verhaal’, de Witte en het Vadercentrum hebben wij dat weer mogen beleven.
’Er is een wereld voor me opengegaan’, vertelde een bezoeker van De Witte na afloop.

Foto: Piet Gispen

Nieuwsbrief
Maandelijks geeft het Vadercentrum een digitale nieuwsbrief uit volop informatie over activiteiten. Lees hier de laatste nieuwsbrief (februari 2019).

Meer weten?
Voor meer informatie over het Vadercentrum Adam: www.vadercentrumadam.nl.
Vadercentrum Adam
Jonckbloetplein 24
2523 AR Den Haag
info@haagsevaders.nl

Vadercentrum Adam is een initiatief van Mooi welzijn.

Openingstijden Live Chat

Maandag 13.00 - 15.00 en 19.00 - 21.00 uur