Vadercentrum Adam is genomineerd voor de Gulden Klinker 2019!

foto: Frank Jansen
Het Vadercentrum aan het Jonckbloetplein mag dit jaar de Gulden Klinker in ontvangst nemen voor het schoonhouden van de omliggende straten en het onderhouden van de plantenbakken. Maar de ontmoetingsplek die achttien jaar geleden werd opgericht als mannenemancipatieproject, zou wel tientallen Klinkers kunnen ontvangen voor al het goede werk dat ze doen.
'De laatste tien jaar is Laak geen achterstandswijk meer, je kan hier dankzij onze inzet geen narigheid meer vinden.' Met deze stelling opent Bilal Sahin het gesprek over de Gulden Klinker-nominatie van het Vadercentrum. De fulltime coördinator van de ontmoetingsplek van Stichting Mooi welzijn was achttien jaar geleden een van de oprichters van het buurthuis dat werd opgezet om de mannen in Laak ‘te ondersteunen bij het emancipatieproces’.
De Gulden Klinker is de aanmoedigingsprijs van de gemeente Den Haag. De klinkers en de daaraan verbonden geldprijs gaan ieder jaar naar een aantal vrijwilligersgroepen die zich voor de stad inzetten. Het kan gaan om het schoonhouden van de buurt, het bijhouden van het groen of het toezien op de veiligheid.

Lees op de website van Haagse Handen het uitgebreide artikel over de nominatie van het Vadercentrum.

Nieuwsbrief
Maandelijks geeft het Vadercentrum een digitale nieuwsbrief uit volop informatie over activiteiten. Lees hier de laatste nieuwsbrief (februari 2019).

Meer weten?
Voor meer informatie over het Vadercentrum Adam: www.vadercentrumadam.nl.
Vadercentrum Adam
Jonckbloetplein 24
2523 AR Den Haag
info@haagsevaders.nl
Vadercentrum Adam is een initiatief van Mooi welzijn.

Openingstijden Live Chat

Maandag 13.00 - 15.00 en 19.00 - 21.00 uur
Dinsdag 13.00 - 15.00 en 19.00 - 21.00 uur
Woensdag 13.00 - 15.00 uur