Mannenconferentie 5 maart 2019: de kracht van rolmodellen

‘De kracht van rolmodellen’, is de titel van de 2e Nationale Mannenconferentie die Vadercentrum Adam in Den Haag op dinsdag 5 maart 2019 organiseert. Als inwoner bent u van harte uitgenodigd hierbij aanwezig te zijn!

Het succes van Vadercentrum Adam is voor een groot deel te danken aan rolmodellen. Het Vadercentrum richt zich op de ontwikkeling van kwetsbare mannen. In het Vadercentrum krijgen bezoekers de mogelijkheid om zich te ontwikkelen met het volgen van cursussen, door vrijwilligerswerk te doen en door met elkaar in dialoog te gaan.

Het is lang niet altijd eenvoudig om de veranderingen in de samenleving bij te benen, zoals veranderende sekserollen. Daarom willen we op de 2e mannenconferentie van het Vadercentrum stil staan bij de kracht van rolmodellen met (ervarings)deskundigen, politici, theatermakers en geïnteresseerden. Wat kunnen mannen voorleven voor de volgende generatie? Het programma is interactief en ziet er (onder voorbehoud) als volgt uit:
• 12.45 uur Inloop met koffie/thee en zoetigheden door vrijwilligers gemaakt.
• 13.15 uur Opening met interactieve quiz: wat is een rolmodel?
• 13.25 uur ‘Het belang van nieuwe rolmodellen’, inleiding door Mohammed El Achkar, directeur Publiekszaken Gemeente Den Haag en voormalig adjunct-directeur bedrijfsvoering van de Nationale Politie.
• 13.40 uur Wat kun je als rolmodel betekenen? Interview met trainer van de boksschool de Haagse Directe.
• 13.50 uur Sekserollen veranderen. Wat betekent dat voor de rolmodellen die mannen nu voorgeleefd worden? Inleiding door Lauk Woltering, gedragsdeskundige en expert op het gedrag van jongens.
• 14.20 uur Korte interviews met mannen die zich via het Vadercentrum hebben ontwikkeld en nu zelf ook rolmodel zijn.
• 14.35 uur Intermezzo; theatermaakster Rajae El Mouhandiz.
• 14.55 uur Pauze en wisselmoment naar interactieve workshops.
• 16.00 uur. Welkom terug, ervaringen delen. Afronding met de Haagse wethouder Kavita Parbhudayal (Zorg, Jeugd en Volksgezondheid) over het belang van rolmodellen met betrekking tot haar portefeuille: wat verwacht zij van mannen?
• 16.25 uur Feestelijke afsluiting en samenzijn met Harira-soep en hapjes gemaakt door de vrijwilligers van het Vadercentrum.
U bent dinsdag 5 maart 2019 van harte welkom.
U kunt zich aanmelden via b.sahin@mooiwelzijn.nl
Wilt u meer informatie? Neemt u dan contact op via telefoon 06-40 64 40 37.

Nieuwsbrief
Maandelijks geeft het Vadercentrum een digitale nieuwsbrief uit volop informatie over activiteiten. Lees hier de laatste nieuwsbrief (januari 2019).
Meer weten?
Voor meer informatie over het Vadercentrum Adam www.vadercentrumadam.nl.
Vadercentrum Adam
Jonckbloetplein 24
2523 AR Den Haag
info@haagsevaders.nl
Vadercentrum Adam is een initiatief van Mooi welzijn.

Openingstijden Live Chat

Maandag 13.00 - 15.00 en 19.00 - 21.00 uur
Dinsdag 13.00 - 15.00 en 19.00 - 21.00 uur
Woensdag 13.00 - 15.00 uur