Feestelijke opening van 17e ‘Kast van Lotje’ door Burgemeester Krikke

Vrijdag 25 januari jl. opende burgemeester Krikke, de 17e ‘Kast van Lotje’, bij de Koningin Beatrixschool in de Schilderswijk.

Kast van Lotje
Stichting Lotje wil kinderen uit een schrijnende thuissituatie in Den Haag, zoveel als mogelijk helpen en opvrolijken. Dit doet Stichting Lotje onder andere met de ‘Kast van Lotje’. Dit is een herkenbare, fysieke paarse kledingkast, welke wordt gevuld door inwoners die spullen (2e hands kinderkleding vanaf maat 80, schoenen, boekjes en klein speelgoed) over hebben. Inwoners brengen zelf spullen naar 1 van de locaties in de stad, waarmee wijken aan elkaar worden verbonden. De ‘Kast van Lotje’ staat inmiddels verspreid op 17 locaties in alle stadsdelen van Den Haag, zoals o.a. bij het CJG, Servicepunt XL en bij wijkcentrum Escampade waar Mooi Welzijn een ‘Kast van Lotje’ faciliteert.

Annetje Sminia van Stichting Lotje: “Samen met 40 vrijwilligers en een grote achterban in de stad, staan wij dagelijks klaar om mensen in nood te helpen. Dit doen wij via de ‘Kast van Lotje’ maar ook via aanvragen van professionals. Vorig maand hebben wij een gezin, binnen een dag kunnen helpen. Na 2 jaar op de grond geslapen te hebben regelden wij, dankzij onze achterban en een donatie van IKEA Delft, twee 2e hands bedjes, schone matrasjes en beddengoed.”

Kijk voor meer informatie op: www.stichtinglotje.nl

Openingstijden Live Chat

Maandag 13.00 - 15.00 en 19.00 - 21.00 uur
Dinsdag 13.00 - 15.00 en 19.00 - 21.00 uur