Wijkcentra met Servicepunt XL

Het Wijkcentrum is dé plek voor advies, informatie en vrijwilligerswerk.

Wij denken met u mee en zoeken samen naar een antwoord op uw vraag. Kunt u het zelf oplossen? Wilt u iets leren? Is er andere hulp nodig? En waar kunt u dan terecht? U doet zelf wat u kunt en als u het niet zelf kunt, doen we het samen!

Verspreid over Den Haag hebben wij 15 Wijkcentra. In elk Wijkcentrum is o.a. een Servicepunt XL gevestigd. Kijk voor het Wijkcentrum bij u in de buurt op www.xtralocaties.nl/wijkcentra.

KOM NAAR HET WIJKCENTRUM MET VRAGEN OVER:

• Veranderingen in de zorg
    De regelgeving rondom de zorgvoorzieningen verandert vaak. Waar kunt u aanspraak op doen en welke ondersteuningen zijn er voor u? Samen zoeken we het uit.

• Wet Maatschappelijke Ondersteuning (Wmo)
    U moet zo lang mogelijk zelfstandig kunnen blijven wonen en kunnen meedoen in de samenleving. Hiervoor zijn veel ondersteuningsmogelijkheden zoals bijvoorbeeld aanpassingen in de woning, hulpmiddelen (zoals een scootmobiel), begeleidend vervoer maar ook de inzet van vrijwilligers en mantelzorgers. Samen kijken we naar uw persoonlijke situatie.

• Administratieve hulp
    Ondersteuning en hulp in het zelf ordenen en op orde houden van uw administratie en papieren. Het aanvragen en invullen van formulieren vanuit diverse instanties.

• Hulp bij geldzorgen
    Geen overzicht over uw inkomsten en uitgaven en veel aan het piekeren? U maakt samen met ons een overzicht van uw inkomsten en uitgaven en we kijken samen naar een voor u passende oplossing.

• (Vrijwilligers)werk, solliciteren
    Weet u niet waar u moet beginnen met het zoeken naar vrijwilligerswerk, heeft u een baan of hulp nodig bij het opstellen van uw sollicitatiebrief? Kom langs.

• Ontspanning en sociale contacten
    Voelt u zich wel eens alleen of eenzaam. Met elkaar kunnen we kijken hoe u met mensen in contact kunt komen door te praten over uw interesses, hobby’s en talenten.

Wilt u alvast zelf op zoek naar antwoorden?
Kijk dan op www.denhaag.nl/servicepuntsociaal

Maar er is meer...

• Ze weten alles over ondersteunende activiteiten, trainingen en cursussen.
• Heeft u zelf geen computer of toegang tot het internet waardoor u belangrijke zaken niet kunt regelen? Kom langs en maak gebruik van onze voorzieningen.
• Heeft u een goed idee voor de buurt? Deel het met ons en we gaan samen kijken wat we kunnen doen.
U bent welkom!

VRIJWILLIGERSWERK
Ook voor vrijwilligerswerk kunt u in het  Wijkcentrum terecht. Wij weten er alles vanaf. Of u nu zelf op zoek bent naar vrijwilligerswerk of juist op zoek naar een vrijwilliger om u te helpen. We maken hierbij gebruik van de Burenhulp en www.denhaagdoet.nl.
Ook weten we alles van Begeleiden en Rijden.

Download hier de algemene folder en het inlegvel met alle adressen.