Gulden Klinker voor het Slachthuisplein

Ongeveer een jaar geleden is het vernieuwde Slachthuisplein feestelijk opgeleverd door wethouder Rabin S. Baldewsingh. En nu een jaar later was hij weer aanwezig, maar nu om de verkregen Gulden Klinker in te straten.

De Gulden Klinker is toegewezen aan de kinder beheer groep welke onder begeleiding staat van de jeugdwerkers van Stichting MOOI.

De kinder beheer groep
Dit is een groepje gemotiveerde kinderen die zich inzetten voor de wijk.
Zo hebben ze ook het vernieuwde Slachthuisplein 'geadopteerd' en gaan 2x per week, onder begeleiding, op pad om het plein zwerfvuilvrij te maken. Daarbij spreken ze ook medegebruikers aan om het plein en de speeltoestellen netjes te houden. De wethouder gaf aan dat hij blij verrast was dat het plein er erg mooi bij lag en dat de kids op deze wijze bijdragen aan een schone, leefbare en veilige omgeving.

De wethouder gaf aan dat hij in 2008 voor het eerst een Gulden Klinker had ingestraat dat deze in Laak waarschijnlijk zijn laatste is. Ook reikte de wethouder nog een cheque van 1000 euro uit die de kids kunnen gebruiken om materialen aan te schaffen.

Na het officiële gedeelte was het nog lang "onrustig" door de verschillende activiteiten die waren georganiseerd door Stichting MOOI.